fredag 27 november 2009

Emilskjorta

Huuuuuuujedamig sånt barn han var...Två Emilskjortor, en till storebror och en till lillebrorl

Idag har varit en segfredag! Lillebror bara vägrade att sova i natt??? Ett nödvändigt ont enligt honom. Så jag har nog inte sovit mer än en timma åt gången. Snart ska jag hämta de små älsklingarna på förskolan, vi ska hem till en dagiskompis och leka och sedan har jag lovat Lillan att vi ska julpynta här hemma...Jag vet inte ens var julpyntet är??? Lillan hade ju Kawasakis sjukdom förra julen så vi fick fira den så gott det gick på Astrid Lindgrens Barnsjukhus. När vi äntligen fick komma hem ville jag bara bli av med allt som hade med julen att göra. Allt åkte upp på vinden i en enda röra och julgranen skickade jag ut på altanen...med julfot och kulor inkluderat. Såååååå, mamsen får helt enkelt ta sig i kragen och letaletaleta.

1 kommentar:

  1. Åh vad skoj att se någon som syr skjortor. Jag har en pojke på 4 som jag inte riktigt vet vad jag ska sy till. Till lillan är det självklart - KLÄNNINGAR, men till storebror börjar det blir lite mer kräset och pojkigt.

    SvaraRadera