onsdag 4 november 2009

Juliaklänning + Juliasjal

En beställning från mamma Mia. Julia älskar sina klänningar som är köpta på semestern men de börjar bli lite tunna. Jag ritade ett mönster och sydde den här klänningen. Jag hoppas att Julia bli lika förtjust i den som de andra. Jag visste inte vad jag skulle kalla den så det fick bli Juliaklänning.
Juliaklänningen är rak i modellen, har ett sprund upptill och även i sidorna nedtill. Ärmarna är lite utsvängda nedtill för att få en skön känsla.

Jag tyckte att det såg lite kallt ut med tanke på att det snöade idag så jag sydde en sjal till också. Vi kallar den Juliasjal, det ser lite lagom chic ut när man får en sjal till. Nu vet ju inte jag om man använder sjal när man är 7 år...vi får se. Sjalen är en liten bonus till familjen Mia eftersom de är väldigt bra ambassadörer för mitt klädmärke och eftersom tjejerna har många många plagg från Lillan & Lillebror i sina garderober. 

Både sjalen och klänningen går som vanligt att beställa. Maila mig ida@lillanlillebror.se för pris.

2 kommentarer:

  1. Den är perfekt Ida!!!! Perfekt!

    Och som svar på frågan om 7-åringar vill ha sjal så är svaret JAAAAA! Fast alla mina (som hon lånar flitigt) är för stora tycker hon, så hon kommer ju bli superglad för den du sytt åt henne! TACK!!!

    kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Å, vad roligt, mitt i prick alltså :-) KRAM

    SvaraRadera