lördag 25 juli 2009

vävda tyger






Jeanstyg i bomull, tunnare och jättemjukt

4 kommentarer:

  1. Vad härligt tyget längst upp såg ut, ett riktigt "gubbtyg" =)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tänkte mig typ en "gubbyxa" i det tyget :-) Lite liknande den som var i sista numret av Ottobre men lite mer "praktiska".

    SvaraRadera
  3. Jag är också ute efter lite gubbrutigt men tycker det är svårt att hitta i material som både är skönt och funkar bra i tvätt... Var har du köpt de där två och vet du vad blandningen är?

    SvaraRadera
  4. Om jag inte missminner mig är det polyester/viscose och jag beställde det från Stoff och Stil. Jag har också letat som en tokig, tänkte mig att det skulle finnas liknande bomullsflanell men jag har inte lyckats hitta det. Kanske lite fel att leta efter mitt i sommaren också ;-)

    SvaraRadera