tisdag 7 juli 2009

dopklänning



Ja, mitt projekt med dopklänningen fortsätter. Nu har jag ritat en modell som jag tycker passar bra. Den är ärmlös så att man själv kan välja typ av body som skall vara under. Vill man ha det lite gulligt kan man ha en body med spetskant eller volang nedtill. Vill man hålla det enkelt kan man ha en enkel body. Den kommer också att ha knäppning på axlarna och baktill så att den blir superenkel att klä på även en djupt sovande bebis :-) Jag har då tänkt att om man har ett blått motiv kan faktiskt knapparna vara blå osv. Ärmlöst är också bra med tanke på att barnen i en syskonskara kan ha olika storlekar när man håller dop.

Nu ska vi hitta ett snyggt motiv som min man ska måla nedtill på klänningen- Jag är ute efter lite 70-tal så jag ritar och ritar och rickard funderar och funderar. Tanken är så att man själv ska kunna välja vilket motiv man vill ha. Det finns så mycket symbolik i ett litet barn. Vårt tema på lillans dop var sol vind och vatten, om jag hade sytt dopklänningen skulle det ha varit ett sådant motiv. Vi hade en klänning som gått i arv och när lillan föddes var faktiskt alla maskiner nedpackade, jag hade inte alls fokus på att sy då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar