torsdag 30 juli 2009

pippitröja



pippitröja pojk 

Min lille gosse älskade det här pippityget som jag använde förra veckan. Hur gör man pojkkläder i pippityget? Jag gjorde så att jag klippte ut pippi och gjorde en applikation av det på ena ärmen, sen sydde jag bara en vanlig långärmad t-shirt. Han är jättestolt över sin nya pippitröja :-) Jag tror att jag ska göra samma sak med retrobilarna för han är ju helt tokig i det tyget också. Det är så bra att kunna fylla på garderoben. Han har massor med kläder...men det känns som om han växt ur allt. 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin tröja!
    Och vilken smart idé!
    Gjorde en ganska "enkel" tröja mycket roligare på ett lätt sätt. Och den ser helt klart inge tjejig ut!

    SvaraRadera
  2. Jag blev lite inspirerad av Ditt tröjrace, Henrys garderob är full men han har inga kläder känns det som :-) Mina barn är så kräsna när det gäller kläder så om det är något tyg de tycker om får man skynda sig att sy något :-) Lillan vill ju bara ha Hello Kitty som alla kompisar men jag är ingen stor fan av de kläderna även om hon får det ibland ändå.

    SvaraRadera