måndag 31 augusti 2009

velourjacka

Efterfrågan har varit stor på en jacka i stil med denna. I velour och utan luva! Luva är jättesnyggt man ack så opraktiskt när man ska böka på de små en vindjacka ovanpå. Så jag har skissat, funderat, skissat lite till, ritat mönster, finslipat lite, klippt ut...och väntat :-) Så nu har denna dress legat tillklippt i över två veckor och mognat, idag tyckte jag att det var dags. Mest för att högen med utklippta kläder började bli nära en meter hög ;-) Nu har jag sytt en provjacka. Den kommer att se ut i stort sett såhär, det är dock en del ändringar jag vill göra på den men de är små. Jag återkommer med pris, har inte räknat ut det ännu.



8 kommentarer:

  1. Tack! Det är alltid lite pyssel innan man får till det, nästa gång blir det perfekt.

    SvaraRadera
  2. Kolla va fin! :-) Väntar med spänning på "slutprodukten" !

    /Lina

    SvaraRadera
  3. Å så fin din jacka var! Lustigt det där, jag håller också på att få till ett mönster utan luva. Jag gillar inte luva alls =)

    SvaraRadera
  4. Tack! Nej, luva är väldigt opraktiskt på barn. Det är lite pyssel bara att få till en bra modell, när det sedan är klart är det så lätt att gå vidare eller vad man ska säga. Du vet??? :-)

    SvaraRadera