tisdag 18 augusti 2009

dagispåse


Veckobrevet från vår förskola kom igår. De vill att alla barn har en påse att förvara nappisar, snuttisar, gosisar...kärt barn har många namn. Mamma Maria ville ha en till lilla Sandra som går i samma dagisgrupp som Henry och ville också ge ett bidrag till hjärtebarnen. Det fick alltså bli en hjärtepåse.
När jag sydde dem kom minnen tillbaka...syslöjden :-) Min slöjdpåse var rosa med blå band och man var ju tvungen att brodera på den. Något som aldrig varit min grej, det tar för lång tid innan man ser resultat. Jag tycker att det är jättefint...kanske skulle testa igen...eller nej, jag vet hur frustrerad jag blir.

Tavlan de hänger på gjorde jag för länge sedan för att hänga fina fotografier på. Jag brukar göra det men barnen tycker att det är jättekul att ta ner dem och leka brevlåda, alltså åker alla kort ner bakom soffan. Nu kom den till användning och det var nog inte sista gången, den var ju prefekt för detta ändamål.


dagispåse med namn Pris 100 kr

Henry, Sandra, Ellen, Ebba och Malte. Här hänger de på tork, några ska sättas på mössor och två syns här ovan på dagispåsarna.

2 kommentarer:

  1. Nämän - så snabb du var! Den blev ju så supersupersöt! *GLAD*

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ville göra klart dem så fort som möjligt, gjorde en liten instickare i orderlistan. Det var ju på kvällen :-) Visst blev de söta?

    SvaraRadera