fredag 21 augusti 2009

Aftonklänning

Att sy en klänning på en eftermiddag...
I morgon ska vi på bröllop igen och jag ville verkligen ha en ny klänning men hade lite ont om tid eftersom jag haft så mycket annat att göra. Men se, det gick ju bra :-)

















2200 FÄRDIG!!! Här är baksidan med en rosett som sitter fast med tryckknappar. Jag hann också sy en sjal i chiffong på denna begränsade tid.










prova, prova, prova

Sy så det ryker...











nåla, nåla, nåla...











Rynka ärm...










Sicksacka, Det var länge sedan. Jag använder ju overlocken till sådant numera men eftersom jag skulle sy den i Västerås blev det bara en maskin...









12.00 handla tyg, jag bestämde mig  efter mycket velande för ett gardintyg i äldre stil...

2 kommentarer:

  1. Vilken fin klänning!! Har du fodrat den med det vita tyget? Så läckert! kram och hoppas att ni hade kul på bröllopet :)

    Mia

    SvaraRadera
  2. Tack!! Jag blev supernöjd med klänningen. Jag är ju sån som tycker om kläder, även till bröllop, som man kan känna sig bekväm i :-) Jag har ju gärna lågskor också.

    Vi hade det underbart roligt på bröllopet :-)

    SvaraRadera