torsdag 20 augusti 2009

gubbyxor


Byxor i gubbmodell till gossarna. Byxan har mudd upptill för den sköna komforten, jag har också sytt en fuskgylf eftersom det gör att byxan ser snyggare ut. Jag har lagt vecka framtill och sytt inprovningar baktill. Det är resår nedtill men jag undrar om  man inte ska sätta mudd där istället. Jag måste i alla fall ha smalare resår för den jag använde var för bred.











Jag noterade att det inte finns så mycket pojkbyxor här på bloggen, och inte i Henrys garderob heller ;-)  Dessa byxor kommer att vara en del av höstkläderna. Jag tog en liten paus i beställningslistan eftersom jag känner att hösten är på väg och det kan vara bra att få till något höstplagg lite då och då. 














Baktill, byxan är sydd i klassisk ruta.

















Ytterligare en byxa, denna i golfruta.

2 kommentarer: