söndag 30 augusti 2009

dansdräkt

Prima ballerina! Lillan gick direkt och hämtade sin speldosa och började dansa så här kommer en vacker bildserie på min lilla danstjej.

Danskläder kan beställas och där får man själv bestämma design. Maila mig på order@lillanlillebror så diskuterar vi fram design och pris. Grundpris för dräkten är ca 300 och kjol ca 200. Sedan blir det lite tillägg för strass, paljetter och vad man kan tänkas vilja ha på dräkten 






Lite bilder på min trollunge i dansdräkten, kanske skulle ha borstat hennes hår?????

Nu är själva dräkterna klara, jag syr två likadana. Två tyllkjolar är nålade och ska sys nu. Oj vad jag var ringrostig :-) Det var många år sedan jag sydde den här typen av kläder och det är ett annat tänk. Jag jobbade i en ateljé när jag pluggade på högskolan där vi bara sydde tränings- och tävlingskläder för gymnastik, aerobics och friidrott. Jag tänkte att jag skulle rota fram något från den tiden vid tillfälle. Jag har några dräkter som jag hade när jag tävlade i aerobics. Nej, jag ska inte modella i dem ;-)tänkte nog bara ta kort på dem rakt uppochned. 




6 kommentarer:

  1. Vad mycket dolda talanger du har Ida :) Du imponerar varje gång :) stoor kram Mia

    SvaraRadera
  2. hihi :-) TACK!!! Stooor kram till Dig också.

    SvaraRadera
  3. Å så söt hon var i sina fina dräkt!

    SvaraRadera
  4. Det tyckte hon också ;-) och jag med såklart (stolt mamma)...

    SvaraRadera
  5. Jättefin!
    Kanske du kan sy gympadräkter oxå?

    SvaraRadera
  6. ooooja! Det är klart jag kan....börjar jag låta som Karlsson på taket så säg bara till ;-)

    SvaraRadera