lördag 1 augusti 2009

Insamling till hjärt-lungfonden

Nu har vi samlat in: 980 kr





den specialbeställda lappen som kommer att pryda ALLA hjärteplagg

Lillan på Astrid Lindgrens Barnsjukhus, under behandling med gammaglobulin och blodförtunnande.


hjärtemössa Pris 120 kr= 30 kr till hjärt-lungfonden
hjärtetröja Pris 150 kr = 50 kr till hjärt-lungfonden
hjärtebyxa 150 kr = 50 kr till hjärt-lungfonden


hjärtetröja Pris 150 kr = 50 kr till hjärt-lungfonden
hjärtekjol 120 kr = 30 kr till hjärt-lungfonden


hjärtebyxa Pris 150 kr = 50 kr till hjärt-lungfonden



hjärtekjol 120 kr = 30 kr till hjärt-lungfonden



hjärtemössa Pris 120 kr = 30 kr till hjärt-lungfonden, finns även i marinblått.

hjärtetröja Pris 150 kr = 50 kr till hjärt-lungfonden, denna kan även beställas som body till de allra minsta

hjärtetröja Pris 150 kr = 50 kr till hjärt-lungfonden, denna kan även beställas som body till de allra minsta

hjärteklänning se här, i detta tyg.
hjärteklänning Pris 300 kr = 100 kr till hjärt-lungfonden



Nu är augusti månad här och det är dags att starta insamlingen till alla barnhjärtan. Insamlingen kommer att pågå till februari då hjärt-lungfonden har hjärtebarnsveckan.

Grunden till den här idén är att Lillans hjärta förföljt oss. Sommaren 2008 fick vi göra en utredning på henne på grund av ett blåsljud hon har på hjärtat. Vi fick till slut reda på att det är helt ofarligt men bra att veta om och hålla koll på. 

Julen 2008 närmade sig och den 21 december fick vi åka till Astrid Lindgrens Barnsjukhus med Lillan eftersom hon var i ett akut tillstånd. Den 23 december konstaterades att hon hade Kawasakis sjukdom. En väldig ovanlig sjukdom som endast drabbar ett fåtal barn per år i Sverige. Det är en kärlinflammation som kan påverka hjärtat och andra organ i kroppen negativt. I värsta fall kan kranskärlen i hjärtat brista med hjärtinfarkt som följd. Den vården vi fick och alla resurser som sattes in gör mig än idag tårögd. Lagom till nyårsafton fick vi komma hem och ända sedan dess har jag velat göra något...

I början av sommaren kom jag på det, varför inte starta en insamling till alla hjärtebarn? Insamlingen kommer att gå till så att man kan beställa något/några av hjärteplaggen varpå angiven del kommer att skänkas direkt till hjärt-lungfonden. Summan som jag kommer att skänka står angivet under respektive plagg. Jag kommer också att uppdatera eftersom så att alla kan följa hur mycket vi samlat in. 

Jag vill tillägga att Lillan idag är helt frisk även om hon har det lite jobbigt ibland. Hon orkar inte riktigt hänga med i andra barns tempo men det kommer att bli bättre med tiden. Jag vill också tillägga att Kawasakis sjukdom är en reumatologisk sjukdom men jag har valt hjärt-lungfonden eftersom det enligt min upplevelse var Lillans hjärta som var i fara. Om Ni undrar något mer om sjukdomen får Ni gärna kontakta mig på  ida@lillanlillebror.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar