söndag 29 maj 2011

New York med bebis

Nu har jag smält alla intryck, det var överväldigande och har varit lite svårt att sätta ord på! Men nu tror jag att det mesta har landat, det var spännande att göra en storstad med en så liten bebis. Jag kommer nog aldrig någonsin att vilja åka på en charter!

Vi ammade på Times Square! Bara det känns ju otroligt och väldigt roligt att kunna berätta för Thore när han blivit större. De har ett pågående projekt i NYC där de ska göra staden lite trevligare. Därför har de ställt ut bord och stolar lite överallt, perfekt när man som jag helammar. Vi upptäckte också efter ett par dagar att det var knöligt med vagn, sjalen däremot var GULD!
Vi körde blöjbyte i Central Park, där vi även tog oss en lunch i det gröna. Rickard passade också på att springa ett lopp till förmån för människorna i Japan, väldigt spännande.

Vi var "hemma" och softade en dag! Mycket för att jag var lite rädd för att det blev för mycket intryck för en tremånaders. Jag passade då på att ta ett kort på gatan där vi bodde, jag slogs av hur det faktiskt såg precis ut som på film!

Vi tog en båttur på The Hudson River och fick komma Frihetsgudinnan nära, hon är fin men lite mindre än vad jag föreställt mig. Själva båtresan var jätteintressant och det var mycket som faktiskt fastnade i minnet. Tufft var det att passera Wall Street, vi åkte sedan dit så jag har faktiskt gått i de riktiga finansdistrikten!

Vi tog en nap i SOHO, jag kom på fler och fler knep med bärsjalen. Här ligger Thore som i en vagga och det var så mysigt...och bra för då kunde vi gå och shoppa helt ostört.

Vi tog en brunch på lördag morgon med alla våra vänner. Det var en upplevelse...och så fantastiskt gott det var!

Blöjbyte vid Brooklyn Bridge, sedan gick vi en bit men mina fötter höll på att ta kål på mig så jag vände ganska snabbt medan Rickard gick lite längre för att fota och filma.

Hela resan var som jag trodde fast mycket bättre. Sista två nätterna bodde vi på Hilton vid Central Park och det var också så mysigt. Jag slogs av hur otroligt trevliga människor var. Alla hejade och de var så gulliga mot Thore och respekterade verkligen mig som mamma. Jag vill åka tillbaka, snart! Men då tar vi med alla barnen...

Shoppingen i bilder kommer snart!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar