måndag 30 maj 2011

Bäddset till vagn

Tänk att det kan ta sådan tid att ta sig för med vissa saker. Som det här till exempel, ett bäddset till vagnen. Hur svårt kan det vara? Vi var på ett event i helgen och jag såg till min fasa att vagnen såg lila ut när jag hade kudde och filt i molntyget som är knallblått! ...tröskeln var inte så hög längre...

Bäddset i trikåtyg med stjärnor från Jny design som för övrigt har helt otroliga tyger. Fina färger och fina mönster, mjuka och gosiga är de också. Jag tänkte att det ju måste vara jättemysigt att ha täcke och kudde i trikåtyg och Thore bekräftade detta med att somna på sekunden så fort jag lägger honom i vagnen. Vi behöver inte ens vagga honom.

Sover som en liten prins i nytt. Den amerikanska nappen har blivit en stor favorit, så mycket favorit att han ler när jag tar fram den. Så nu kommer vi för alltid vara beroende av hans Gudföräldrar, the Hallans för nappleverans. Om ni undrar över den väldigt blommiga snuttefilten så är det så att den lille busen faktiskt kapat min sjal. Jag använde den jättemycket när jag precis köpt den och när jag matade honom gosade han med den och en vacker dag släppte han inte taget och så hade han bestämt att en storblommig sjal skulle vara hans snuttefilt.

Idag har vi haft en helt underbar dag, vi har sovit bort den med persiennerna neddragna. Vaknat till en stund, ammat och somnat om igen. Thore på mitt bröst och jag kände den där överväldigande känslan - jag älskar den här ungen så det gör ont! Precis såna dagar behöver man ibland när man är mammaledig!

3 kommentarer:

  1. hej, vilka jättefina kläder du syr. Har försökt komma i kontakt med dig för en beställning men inte lyckats. Vore toppen om du kan svara på det här inlägget och där berätta hur jag kan nå dig för en beställning. Mvh Nina

    SvaraRadera
  2. Hejsan Nina, jag är mammaledig för tillfället och hinner inte riktigt med alla mail, tar en eller två beställningar i taget. Jag ska kolla igenom mailen, heter du Nina där också? KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Ja, det är Nina även där :-)
    Håller tummarna för att du har en sjömansskjorta på lager...

    /Nina

    SvaraRadera