måndag 23 maj 2011

Multitaskar...det går väl sådär?

Nallegala, dop och sexårskalas ska planeras, kan man slå ihop det till en stor fest kanske?

Underbara Thore får hänga med mamma i planeringen av allt roligt vi har framför oss. Tur att han är en så snäll bebis!

Sexårskalas - inbjudningskorten är pysslade och klara, i år blir det discokalas och jag står handfallen. När hände det här? När blev Lillan en så stor tjej och var tog tankarna om prinsesskalas vägen? Prinsesskalas - sooooo last year...om man frågar Lillan alltså.

Dop - Ja, så fort jag får fatt i vår präst! Undrar om han undviker mig och tänker: Nej inte den där galna Linderfamiljen igen! Men gudföräldrarna är klara och det blir ett underbart par och väldigt goda vänner till oss som kommer hit ända från New Jersey.Frågan är bara om det blir dopklänning eller inte? Släktklänningen är bara att glömma! Henry var bara två månader när han döptes och då kunde jag inte knäppa den i ryggen. Så jag går och funderar på om jag ska sy en dopklänning eller om Thore ska få ha sjömanskostym istället.

Nallegala - Det går framåt med planeringen och det är så många som vill vara med och hjälpa till, det gör mig så rörd!

Dessutom fick jag ett litet ryck, jag ska hjälpa min lillebror som gått sysslolös i fem år. Jag kände i morse när jag vaknade att det var dags, dags att storasyster går in och stöttar lite mer än förut. Så nu på förmiddagen har jag pratat med en otroligt duktig person på Arbetsförmedlingen, nu ska det bli andra bullar!

3 kommentarer:

  1. Kanske Victorias gudmors dopklänning. Kickan var ju 9 månader när vi döpte henne, så den klänningen är ju lite större /gammelmoster

    SvaraRadera
  2. Moster, kanske det! Det borde ju fungera.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Eftersom jag tycker att det är så roligt att du bloggar igen så får du en award av mig, du får hämta den hos mig.

    SvaraRadera