onsdag 17 februari 2010

Lagen om alltings djävlighet

Ja, nu slog den till igen. Henry har varit dålig med hög feber sedan lördag. Natten mellan måndag och tisdag var mardrömslik, han kämpade med varenda andetag. Vi bestämde oss för att åka in till Astrid Lindgrens barnsjukhus igår eftermiddag och där är vi nu kvar. Lillebrors syresättning har varit katastrofal trots syrgas och inhalationer men är nu ok. Han har också legat med dropp, vilket har hjälpt till att få honom lite piggare. I stort sett har han sovit i nästan två dygn. 

Jag ville informera om detta, precis som jag kommit igång igen hände detta och det är inte så mycket man kan påverka. Ibland måste man bara stanna upp och vara i nuet, som nu...

Jag hoppas och tror att vi får komma hem i morgon (hoppet är det sista som överger en, sist sa jag så i TIO dagar) men vi måste ha Henry hemma resten av veckan. Jag kommer att sätta igång igen med att beta av era beställningar i nästa vecka.....jag vet och har noterat att det finns en del presenter och dem kommer jag att prioritera upp så att de kommer fram i tid till bemärkelsedagarna. 

Kram på er alla, ta hand om era små barn! 

7 kommentarer:

  1. Massa krya-på-dig-Henry-kramar! Stackars liten som behöver ligga på sjukhuset! Kram till hela familjen!

    SvaraRadera
  2. Jag hörde att han var dålig.
    Krya på er, hoppas det vänder snart.
    Lillan är alltid välkommen till oss om hon har tråkigt med sjuk lillebror.
    Grannen

    SvaraRadera
  3. Ja, vilken timing va?? :-) Vad roligt att du startat en blogg, den måste jag givetvis gå in på genast. KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag håller tummarna för att han snart piggar på sig. Det är ju det värsta som finns när ens barn är riktigt sjuka. Styrkekramar Malin

    SvaraRadera
  5. Är bara lite nyfiken, det var jag som mailade till dig om kiropraktor. Kunde han inte hjälpa Henry?
    Hoppas han kryar på sig!!!

    SvaraRadera