söndag 26 april 2009

HALLELUUUJAH



Jag har funderat på hur man på bäst sätt märker nappar till dagis. Att skriva med märkpenna på själva nappen fungerar ett tag men går bort rätt så fort. Det finns ju också nappar att beställa med namn på men jag tycker att de är rätt så dyra och jag vill gärna byta ofta. Dessutom är det skönt om lille sötnosen kan känna igen nappen själv för att undvika att de byter baciller med varandra på dagis. Jag började att sy fast kantband som jag skrivit namnet på. Perfekt!! Och när vi lämnade dem på dagis var personalen sååå glada. Nu har jag utvecklat nappmärkningen lite för att kunna flytta den från napp till napp när man byter. Här är den, med trycknappar och kan köpas för 35 kr om Du bara mailar mig namnet som ska stå på bandet. Namnet har jag skrivit med textilpenna som man stryker fast och som håller för långvarig användning.

Tyg finns i alla möjliga möster och färger, fler exempel kommer :-)

Jag har tyvärr bara hittat en lösning för nappar med ring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar