torsdag 30 september 2010

Matchande set

Favoritbyxan med matchande toppar, både pojk och flick.








Att muta sina barn och totalt faliera. Igår var jag bara tvungen att åka till K-rauta med barnen för att köpa en torkställning då den gamla helt vek sig under tyngden av all blöt tvätt (nackdelen med att ha två tvättmaskiner kanske). Jag sa att de skulle få köpa sig varsin grej i de här maskinerna som man lägger i mynt i. Det gick ju bra att locka in dem i bilen men när vi sedan var på plats urartade det hela. Det blev bara fel och Henry ville ha fågeln som Lillan fick och inte den katt han fick. När Lillan var så duktig och bytte med honom blev inte det heller bra. Jag hade ett sånt där skrikande barn som man ser ibland på affären (nej, jag har inte upplevt det ännu) och jag hade lite småpanik. Jag fick i alla fall köpa min torkställning (två torkställningar) och på utvägen fick Lillebror köpa sig en studsboll, Lillan fick både katten och fågeln och alla var nöjda och glada. Mest mamma då kanske som ändå hade lite lite koll på läget.

4 kommentarer:

  1. åh, vilka fina set! jag måste nog lägga in en beställning hos dig snart. Vad går dessa set på?

    SvaraRadera
  2. Frida, tack! Det är härligt att jobba i alla färger. Byxan kostar 175 och tröjan 225.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Superfina kombinationer!

    Ibland är man ju helt oförberedd på kaos, och helst sådana gånger när det inget hjälper. Skönt att det löste sig till slut ändå.

    SvaraRadera
  4. Camilla, tack så mycket. Nej, man är aldrig förbered på kaos :-) Speciellt inte när man har två väldigt snälla barn i vanliga fall ;-)

    Kram

    SvaraRadera