onsdag 15 juni 2011

Stjärnskott

Nu har vi sommarlov, det känns skönt. Våren har varit full av roliga händelser men det har också betytt att syglädjen liksom hamnat lite i kläm. Alla röda dagar och långledigheter har gjort att vi inte riktigt haft rutiner, något som känns ganska viktigt i en familj med tre små. Nu ser vi fram emot en lång ledighet och jag känner hur syglädjen sakta men säkert börjar spira någon stans där inne. Jag börjar med mina egna och såhär såg det ut på morgonen efter lite kvällsjobb.

Thore i dagens baby outfit: Body i grönt med vita stjärnor kantad med gult, orange dregelscarf (javisst, min första någonsin), orange och gulrandig mössa med grön "plutt" upptill. Det blev en explosion av färger lite oväntat för att komma från mamman till lillan & lillebror och det kändes bra. Thore passar i färg.

Henry i dagens toddler outfit: Grön tröja med vita stjärnor och marinblå kantning och marinblå shorts. Han var glad som en stalledräng när han drog iväg på den nya sparkcykeln.

Jag vill önska er en glad sommar och jag hoppas vi får fint väder och en massa sol, det gör inget om det regnar lite då och då heller...då hinner jag ju sy!

Kram

2 kommentarer:

  1. Åh så söta barn i fina kläder!!!
    Mycket vacker dikt i inlägget nedan, och vacker dotter! Grattis till henne!

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna K, visst är dikten fin :-) Jag önskar jag visste vem som skrivit den!

    Kram

    SvaraRadera