fredag 3 juni 2011

En bemärkelsedag!

Ja, idag har vi firat Victoria som fyller 6 år. När Lillan föddes använde vi oss av en APS-kamera så det finns inget digitalt från den första tiden, nedan är hon alldeles nyfödd och jag har fotograferat bebisalbumet. För sex år sedan var jag den lyckligaste på hela jorden - ingen tvekan! Jag kan fortfarande minnas ljuset, lukterna och inte minst känslorna. Förlossningen var helt otrolig och när hon kom direkt efter vattnet 4 timmar efter inskrivning blev alla lite chockade, jag var ju förstföderska! Hon var så underbar med sina stora stora blå ögon och det svarta håret som låg i vågor på huvudet, snäll var hon också från dag 1...

Min mamma hittade en text, författaren är alltså inte jag och tyvärr vet jag heller inte vem som har skrivit den men den beskriver med exakthet hur jag kände den 3 juni 2005. Om man vill läsa den finns den under bilderna.




Den vackraste flickan på jorden

Älskade barn, vår vackra ängel. Finns det något annat sätt att beskriva dig på? När du ler stannar världen upp och vi vet, Du vet, att vi älskar Dig så!

Länge väntade vi på Dig, men Du dröjde. Fick oss att undra och oroa oss. Men du kom, du kom, äntligen var Du här och vi älskade Dig med detsamma förstås!

Tänk att en liten kan förtrolla en så, att man inte kan tänka på annat än att pussa och krama vart finger var tå. Man tycker att världen har stannat!

Att världen inte stannar upp, det är en gåta, för Ni har väl sett att en ängel är här?

Nu finns ingen anledning att gråta. För den vackraste flickan på jorden är här!

okänd

1 kommentar: