torsdag 16 juni 2011

Hur svårt kan det va'?

En hel morgon, helt åt fanders! Hur svårt ska det va' att få upp ett segel snyggt? Så när jag äntligen fått upp det kommer grannen hem och kläcker ur sig: Det där var gräsligt fult! Det är ett segel - man gör så nu för tiden, och JAG ÄR INTE FÄRDIG! I morgon ska jag minsann ut och fixa det sista, då ska hon få se på grejjer...


Det var även hon som berättade för mig förra våren att man ska klippa ner klängrosorna helt. Jag fick inga rosor förra sommaren, de blommade aldrig. Men i år hade jag googlat, frågat runt och förberett mig, man ska INTE klippa ner klängrosor helt utan till första skottet. Jag gjorde som jag ville och tänka sig...det är knoppar på dem nu, MASSOR!

2 kommentarer:

  1. Vilken märklig granne du har. Jag tycker det ser bra ut. Jag vill också ha ett segel...

    SvaraRadera
  2. Pyssel, bilden är lånad :-) Mitt segel sitter inte sådär bra...ännu. Det visade sig vara svårare än jag trodde men jag lovar en bild på mitt segel när jag gjort det sista. Men grannen är lite - My way or No way, det hon tycker är snyggt ska alla tycka är snyggt...Tack för peppningen!

    KRAM

    SvaraRadera