onsdag 25 mars 2009

Madickenklänningar på G


Det var varmt att stryka 11 meter tyg :-) Jag har ju tvättat och torktumlat dem, dels för känsliga barn som min lilla V och dessutom vet jag då att tyget inte krymper mer :-) Det är inte kul när kläder krymper.


Jag lackade ur på min strykbräda, eftersom jag pressar mycket och då ofta på samma ställe så har det blivit en grop i underlägget. Så mitt i strykningen fixade jag till strykbrädan. Det ligger nu ett nytt tjockt underlägg och när jag ändå var i farten sydde jag också ett nytt överdrag. Visst blev det fint? Det här tyget blev jag så förälskad i , det är lusthus på det :-) Men jag har inte vetat vad jag skulle använda det till, passade ju perfekt på min strykbräda som är flitigt använd numera.


Jag hittade en massa underbara tyger på Ett ställe i närheten. Jag måste åka dit igen :-)


Jordgubbar!! 


Ett tyg från Tampella Finland. Tampella har blivit lite favorit hos mig. Det är riktig 70-talsgul färg och kommer att göra sig fint på en retroklänning i samma modell som hjärteklänningen. Jag köpte också MASSOR med fina band och spetsar.

Maria - Mamma till M (känner många Maria som kikar här) vad tror du om detta tyg till en kappa? Det låg längst in längst underst och jag tvivlar inte en sekund på att det nog kommer från det sköna sjuttiotalet. Du ska få se tyget irl när vi ses. Det här är en spets jag har...

...och detta är en annan. Jag har fler så det är egentligen bara att välja och vraka. Jag har även sett virkade blommor, något att dkorera fickan med, det skulle vara urgulligt!

2 kommentarer:

  1. Mitt i prick :D!! Ser fram emot att se det irl. Gillar den första spetsen. Ser lite gammaldags ut. kram kram Maria (Ms mamma då ;))

    SvaraRadera