måndag 19 oktober 2009

Mössor

Vintermössor i olika storlekar. Priset per vintermössa är 180.


Några mössor föll ju bort under vägen, jag satte stjärnan uppochner på två och upptäckte hål på tyget på två sen var det någon mer som blev lite fel. Tur att jag klipppte några extra. Nu ska jag göra en halsduk med knäppning, hmmmm. Funderar...det måste ju bli en lillan &  lillebrorhalsduk. Det är många som gör dem och jag vill inte att det ska vara en overlockkant mot hakan så jag har fnulat lite och tror nu faktiskt att jag är något på spåren. Vi får se....

6 kommentarer:

  1. Dom randiga är såååå snygga! Stilrent med ändå annorlunda!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad spännande att se vad du hittar på max halsduken till min lilla V :-)! Ser att hennes mössa är klar iaf, gud så fin!

    SvaraRadera
  3. Visst blev den fin? Det var ett bra val av Dig. Så fort lilleman somnat ska jag fixa ihop halsduken :-)

    SvaraRadera
  4. Vad snygga mössor, och vilka snygga färger.... Jag undrar lite hur du beräknar måtten när du syr mössor.. jag tycker att det är skitsvårt att få bra mått.. /Linn

    SvaraRadera
  5. Linn, jag brukar ta hattmåttet på barnet som ska ha mössan och utgår sedan från det. Jag tycker också att det är lite klurigt att få rätt mått, det beroro ju så mycket på vilket material det är också. det som är svårt är höjden på mössan men jag brukar testa mig fram och använda några testpiloter :-)

    SvaraRadera