tisdag 8 maj 2012

Var sak har sin tid...

Jag vet att ni är många som kikar in här då och då och mailen rasar in med frågor om när jag tänker börja jobba igen.

Jag har något viktigt att berätta.

Det var oktober 2010, jag drabbades plötsligt av värkar, alldeles för tidigt då jag bara var i vecka 27. Jag fick snabbt åka in till förlossningen, där fick jag träffa en läkare som berättade för mig att jag var tvungen att lägga mig ner på en gång och att jag inte fick jobba mer. Valet stod mellan att ligga på sjukhus eller att ligga hemma. Allt för att vår bebis skulle stanna i magen så länge som möjligt. Vi klarade det! Den 17 januari 2011 kom han, vår lille Thore och han är helt perfekt och alldeles underbar.

Han är nu över ett år gammal och mammaledigheten är faktiskt slut. Det har varit en fantastisk tid men samtidigt har jag brottats med känslan av att inte orka ta upp det kreativa igen. Inspirationen är som bortblåst, symaskinerna står intryckta i ett hörn och min ateljé är numera ett gästrum.

För ett år sedan var vi i NYC, jag föll pladask, om man nu kan bli upp över öronen förälskad i en stad? En dag tog vi en tur på Hudson River, vi passerade finansdistrikten och jag kände så starkt att jag bara måste få gå i dessa legendariska kvarter. Det gjorde vi och jag tror att mitt beslut började ta form redan då, jag ville tillbaka in i finansvärlden.

I januari 2012 började jag söka jobb. Det hela gick väldigt fort, jag fick tacka nej till ett par tjänster eftersom det blev lite för kort varsel. Men i mars dök det upp något mycket intressant, på en och en halv vecka hade jag varit på intervju och skrivit kontrakt. Jag jobbar nu som konsult på en byrå inriktad på bank och finans. Just nu har jag ett uppdrag på Folksams fondhandel och jag trivs otroligt bra, det känns lite som att komma hem...

Jag är en person som behöver balans i tillvaron, därför kommer jag att börja blogga igen men mer med inriktning på livet som trebarnsmamma i karriären, barnmode (som jag fortfarande brinner för), inredning (sådana projekt finns alltid här hemma) och annat som rör sig i mitt huvud. Det kommer nog mestadels vara för min egen skull men får jag ett besök då och då blir jag jätteglad!

Jag kommer att sakna er massor!

Kram

Ida Linder
Mamma till Lillan & Lillebror


Fotograf : Andreas Lind, Agent Bauer, Stylist: Billie Ekman

2 kommentarer:

  1. Så länge du följer ditt hjärta så hänger då jag med, det viktigaste är väl att göra det man själv tycker är roligt och som man mår bra av.

    SvaraRadera
  2. Va skönt att få läsa att allt gick bra för er :o)
    Sköt nu om dig och din familj!!!

    SvaraRadera