lördag 24 januari 2009

Madickenklänning, storlek 4 år

Den här Madickenklänningen är sydd med hjälp av ett mönster från 1977 vilket gör den unik. Jag har sytt den i ett mjukt röd och vitrandigt tyg, förklädet är sytt i strykfritt vitt tyg blandning bomull polyester. Helt underbar! Den går runt runt i tvättmaskinen. När jag är klar med alla andra kläder ska jag köra ett Madickenrace i olika färger.






Jag är inne i ett riktigt syryck. Älskar att sitta vid maskinen och se kläderna växa fram. Just nu håller jag på med en massa beställningar. När de är klara ska jag exprimentera lite :-) Det ska bli jättekul! Jag har ju sytt hela mitt liv (känns det som). Sydde mina första dockkläder så fort jag nådde ner till pedalerna. Jag har också under min studietid jobbat i en ateljé, Jättekul! Sedan har jag sytt en del lite mer avancerade plagg som brudklänningar, frackklänningar och liknande men det är MYCKET roligare att sy barnkläder. Jag måste dock serva min overlock - den har ballat ur helt...Jag skulle också vilja köpa en ny symaskin och allra högst på önskelistan står en coverstitch, tänk om man kunde få tag på en begagnad????

Här kommer lite bilder på det jag hittills lyckats åstadkomma.


7 kommentarer:

  1. hej,
    vill gärna sy en madicken klänning, kan du hjälpa mig med mönster
    tack
    falderin@gmx.de

    SvaraRadera
  2. hej! jag skulle också vilja ha mönstret till madickenklänningen :)
    tack på förhand!
    a.thunstroem@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. annika.e.berg@telia.com15 augusti 2011 kl. 02:28

    Hej!
    Jag är också ute efter mönster till en Madickenklänning. Verkar svårt att få tag i. Skulle jag också kunna få hjälp med mönster?

    SvaraRadera
  4. Hej jag skulle också villa ha madickenklännings mönstret. Väldigt svårt att få tag på.
    ///Olivia
    olivia.englesson@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Å, tänk om jag också kunde få mönster till klänningen..min lilla tös skulle också älska sin! om möjligt så är min mail: mirkka.pyy@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Hej... letar med ljus och lykta efter mönstret till madickenklänningeen, hade blivit så lycklig om jag kunde ge min dotterdotter den till att ha på sig på julafton.. om det är möjligt är min mailadress: tassar64@hotmail.com
    Tack på förhand // Ewa

    SvaraRadera
  7. jag med! JosefineFrans@live.se

    SvaraRadera